Monday, October 28, 2013


Tiada seorang pun pemimpin PAS yang layak memikul tanggungjawab sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah melainkan Mahfuz Omar. Selain sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah, Mahfuz juga dilantik sebagai Pengarah PRK Sungai Limau.

Mahfuz seorang pemimpin pembangkang sejati. Kelebihan beliau ialah setiap perkara yang dilakukan oleh kerajaan ada sahaja yang tidak betul dan akan dijadikan bahan untuk menyerang balik kerajaan.

Jika dibandingkan dengan calon PAS DUN Sungai Limau, Mohd Azam Samat dan Mahfuz Omar sangat jauh bezanya. Mahfuz diibaratkan sebagai seekor ular tedung, tetapi Mohd Azam seorang yang agak lurus politiknya, apatah lagi latar belakang Azam sebagai guru di sekolah agama.

Dalam PRK Sungai Limau ini, Mahfuz kerap memperlekehkan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Tun Mahathir yang dikatakannya gagal setelah lima bulan menjadi Menteri Besar. Namun, pada masa yang sama Mahfuz terlupa bahawa PAS pernah memerintah selama lima tahun di Kedah sebelum PRU-13 lepas.

Dalam menyerang Mukriz, Mahfuz menyifatkan Menteri Besar Kedah itu sebagai `mamai' atau tidak dapat berfikiran secra jelas. Menurut Mahfuz, memang menjadi tanggungjawab menteri besar untuk melaksanakan pembangunan di seluruh negeri dan tidak perlu menunggu PRK.

Lebih bersifat prejudis, setiap janji-janji calon PAS akan dilaksanakan Kerajaan Negeri Kedah (merujuk kepada BN) sebagai kerajaan memerintah.

Bila ditanya bagaimana calon pembangkang hendak menunaikan janjinya termasuk memperbaiki jalan dan menyediakan kemudahan WiFi jika terpilih menjadi wakil rakyat Sungai Limau, Mahfuz berkata, bukan kerja wakil rakyat melaksanakan projek pembangunan,

Apa yang boleh dilakukan ialah mengemukakan cadangan kepada kerajaan serta agensi kerajaan berkaitan. Yang melaksanakan projek tersebut ialah kerajaan negeri dan agensi kerajaan terbabit.


Lihatlah bagaimana lidah ular tedung bercabang dalam berpolitik dan semata-mata mahu mengelirukan rakyat serta mengalihkan segala macam janji kepada kerajaan negeri. 

0 comments:

Post a Comment

POPULAR ARTIKEL